۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۲۵

یوسفی:

اعتبارات امسال گناوه 310 میلیارد ریال است/ مطالبات پیمانکاران 690میلیارد ریال

اعتبارات امسال گناوه 310 میلیارد ریال است/ مطالبات پیمانکاران 690میلیارد ریال

بوشهر - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان گناوه با اشاره به مطالبات 690میلیارد ریالی پیمانکاران این شهرستان، گفت: اعتبارات امسال گناوه 310 میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالنبی یوسفی ظهر سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان گناوه اظهار داشت: دولت تلاش بسیار زیادی را برای بهبود وضعیت زندگی مردم در نقاط مختف کشور دارد و برنامه‌های خوبی را در شهرها و روستاها اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت برای بهبود شاخص‌های سلامت، تصریح کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت گام بسیار مهمی در این مسیر است که باعث کاهش پرداخت هزینه بیماران در بیمارستان‌های دولتی می‌شود.

فرماندار شهرستان گناوه ماندگاری بیشتر پزشکان را از دیگر مزایای اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات مطلوبی در بیمارستان‌های شهرستان گناوه به مراجعین ارائه می‌شود که مردم می‌توانند از ان استفاده کنند.

وی در ارتباط با اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان گناوه، بیان داشت: با توجه به اینکه اعتبارات استانی و شهرستانی جوابگوی نیازها در شهرستان نیست، لازم است که همه مدیران برای جذب هر چه بیشتر اعتبارات ملی تلاش کنند.

مطالبات پیمانکاران طرح‌های عمرانی 690 میلیارد ریال است

یوسفی بر لزوم نظارت مناسب بر اجرای طرح‌های عمرانی تاکید کرد و افزود: در اجرای طرح‌ها موارد فنی و استانداردهای مهندسی باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد و نظارت می‌تواند نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته باشد.

وی ادامه داد: امسال 310 میلیارد ریال سرجمع اعتبارات  تملک دارایی شهرستان گناوه است و این در حالی است که فقط مطالبات پیمانکاران این شهرستان در طرح‌های عمرانی 690 میلیارد ریال است.

فرماندار شهرستان گناوه از توزیع اعتبارات بر حسب نیاز مناطق خبر داد و اضافه کرد: ر سال جاری با توجه به مشکلات اعتباری، اعتبارات تخصیص یافته بر اساس نیازهای هر بخش توزیع شده است.

وی خواستار تشکیل کمیته ارزیابی برای نظارت بر اجرای طرح‌ها شد و بیان داشت: نظارت و کنترل لازم می‌تواند باعث اجرای بهتر و سریع‌تر و با کیفیت‌تر طرح‌های عمرانی شود.

اعتباری برای احداث ساختمان جدید دستگاه‌های اجرایی نداریم

مدیرکل بودجه و برنامه ‌ریزی استانداری بوشهر نیز در این نشست به محدودیت اعتباری اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی این امکان که دستگاه‌های اجرایی بتوانند ساختمان‌های جدید بسازند وجود ندارد و نمی‌توان به این امر بودجه لازم را اختصاص داد.

علی باستین اضافه کرد: احداث ساختمان های جدید و خرید خودرو برای دستگاه‌های اجرایی فقط می‌تواند از طریق فروش مزایده‌ای اموال منقول وغیرمنقول دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

وی افزود: همچنین به منظور خرید زمین برای ساخت ساختمان‌های ادارات نیز اعتباراتی در دست نیست و باید این اعتبار مورد نیاز با مشارکت مردمی تامین شود.

لزوم تعامل بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح‌ها

مدیرکل بودجه و برنامه ‌ریزی استانداری بوشهر با انتقاد از ارتباط ضعیف برخی مدیران شهرستان‌ها با مدیران استان تاکید کرد: برخی مدیران حق و حقوق دستگاه خود را مطالبه نمی‌کنند و تلاشی برای جذب اعتبارات ندارند.

وی خواستار تلاش همه مدیران برای جذب اعتبارات با مدیران استانی شد و افزود: تعامل بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید این ارتباطات توسعه یابد.

باستین خواستار نظارت فعالانه و موثر کمیته‌های نظارت فنی فرمانداری‌های استان بوشهر بر طرح‌ها شد و بیان داشت: پروژه‌هایی که در شهرستان‌ها در دست اجرا هستند هر دو ماه یک بار مورد بررسی قرار می گیرند.

بخش زیادی از اعتبارات سال گذشته گناوه تخصیص نیافت

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گناوه نیز در این نشست با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات در سال گذشته در این شهرستان، اظهار داشت: 175 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب شهرستان گناوه در سال گذشته تخصیص نیافت.

علی  پورداود به محدیت اعتبارات اشاره کرد و بیان داشت: 310 میلیارد ریال برای شهرستان گناوه اختصاص یافته است که 175 میلیارد ریال آن برای عدم تخصیص اعتبارات سال گذشته هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های اولویت دار و نیمه تمام اختصاص می‌یابد.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گناوه تصریح کرد: تصویب به‌موقع اعتبارات امسال از سوی مجلس باعث شده تا کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها نیز زودتر تشکیل شود و این موضوع نقش مهمی در توزیع اعتبارات دارد.

کد خبر 2313816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha